Powered By Blogger

Friday, August 13, 2010

طراحی

ساس کار دسته‌های بازی (جویستیک) به این صورت می باشد که آنها حرکات دستۀ پلاستیکی را به اطلاعات الکترونیکی تبدیل می کنند به طوری که کامپیوتر بتواند آنها را پردازش کند . 
جویستیک‌ها به غیر از کنسولهای بازی ، در ماشین آلات دیگری از قبیل جت‌های جنگی ، بیلهای مکانیکی و ویلچرها نیز مورد استفاده قرار می گیرند که البته تمرکز ما بر روی نحوۀ کار دسته‌های بازی می باشد .
نوع تکنولوژی مورد استفاده در جویستیک‌های مختلف را ، حجم و نوع اطلاعات منتقل شونده تعیین می کند . در طراحی جویستیک‌های ساده که در اولین کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار گرفته ، فقط از یکسری کلیدهای الکتریکی مخصوص استفاده شده است .

اساس طراحی دسته ها به این صورت می باشد که دسته به یک پایه پلاستیکی به همراه آن یک صفحه لاستیکی انعطاف پذیر متصل می شود و در قسمت پایه یک مدار برد وجود دارد که دقیقاً زیر دسته قرار گرفته است ؛ مدار برد از چندین سیم چاپی تشکیل شده که هر کدام به سوکت های ارتباطی وصل می شوند و در مجموع به وسیلۀ سیم های معمولی به کامپیوتر متصل می شوند .
مدارها فقط حامل جریان الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر هستند و زمانی که joystick در حالت طبیعی قرار دارد یعنی زمانی که فشاری برای حرکت وجود ندارد ، همۀ مدارهای انتقال جریان از مرکز اصلی قطع می باشند و در این حالت مدار نمی تواند هادی جریان الکتریکی باشد .
هر قسمت قطع شده توسط دکمۀ پلاستیکی که لایۀ نازک فلزی روی آن قرار دارد ، پوشش داده می شود و زمانی که شما دسته joystick را به سمتی حرکت می دهید ، در آن نقطه کلید به برد متصل می شود و باعث بسته شدن مدارمی شود و ایجاد جریان الکتریکی توسط سیم ها به کامپیوتر یا کنسول بازی منتقل و از طریق کابل دیگری بر می گردد .

No comments:

Post a Comment